när det slår en

Vackra Collaroy beach
 
Nu börjar det faktiskt slå mig att jag ska lämna detta ställe bakom mig. Detta kapitel i mitt liv är slut. Finito. Done. Ibland känns det tråkigt, ibland känner jag mig lättad, ibland vet jag inte riktigt vad jag känner.
Det är mycket som pågår i mitt huvud. Det känns lite som när jag lämnade Sverige. Inte lika farligt nu förstås. Men hela grejen att lämna ett fantastiskt ställe där många fina minnen skapats är känslosamt. Det tar på krafterna att resa och ställa om sig.
Här har jag träffat nya vänner fått många nya bekantskaper och fått en andra familj. Jag har haft mitt eget rum som jag själv har fått inrett till en viss del och jag har även fått varit med och skapat ett helt nyss hushåll med en otroligt fin familj. Nu ska allt det lämnas bakom mig för att istället komma tillbaks till verkligheten. En del saker är jag lättad att få lämna bakom mig men jag vet att jag kommer sakna ännu mer bra saker. 
Och japp, som ni ser på bilden är det några som badar. Mitt i vintern! Juni är en vintermånad men just igår hade vi iallafall runt 22 grader, och det hindrar inte en aussie haha. Värmen i vattnet håller sig ungefär tre månader efter att luften blivit kallare tydligen, så det kanske inte är så farligt ändå 😉
Jag passade på att ha lite kvalitétstid med tjejerna så jag tog dom till stranden efter skolan för att plocka lite snäckor. Får se vad vi hittar på med dom sen. Känner jag måste ta vara på stranden nu innan jag åker hem!
 
12 jobbdagar kvar och jag ska verkligen njuta av mina lediga dagar, det kommer gå så snabbt!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0