Sydney

Har äntligen landat i Sydney och spenderat min första dag här!
Flygningarna gick bra. På första flyget mellan Stockholm och Peking var det så få som åkte att vi var två pers på varje rad, skönt att kunna bre ut sig! På det andra planet mellan Peking och Sydney var det nästan fullt och av nån anledning hamnade typ alla svenskar längst bak. Jag hamnade brevid en svensk tjej och vi snackade mycket och tiden gick betydligt snabbare då. Det jobbiga med andra flyget var att det var sjukt mycket turbulens. Värsta jag har varit med om. Man flög upp ur sätet om man inte var fastspänd. Men som tur är så är ju planen gjorda för att klara av det! 
 
Jag kom fram till Wake-up! Hostel runt nio på morgonen igår. Dom erbjöd en dagstur till Bondi beach och bikini contest/free bar på kvällen men istället gick jag runt i stan ett tag och somnade sen runt 3-4 mitt på dagen. Vaknade 3 på natten idag, och har varit vaken sen dess. Gick upp och pratade med Viktor och nu ligger jag här i sängen igen. I rummet bor det 4 tyskor och någon jag inte träffat än. Jag är tydligen den enda svensken på au-pairprogrammet den här veckan!
Klockan sju ska jag upp igen för idag börjar våran introduktion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0