one week

 
Idag är det torsdag och jag har varit i detta underbara land i en vecka plus en dag nu!
Jag har inte hunnit med så mycket mer än att jobba. Barnen har inte börjat skolan riktigt än så det är full fart här hemma. 
Om dagarna brukar vi ta en sväng till Queens Park där barnen får leka och springa av sig och ni ser vilken fin utsikt man har därifrån på den nedre bilden. Sydney tower är det som sticker upp där, kärnan av city i princip.
 
Idag hade jag några timmar ledigt på eftermiddagen så då passade jag på att dra in till Bondi junction där det fanns en sjuuukt stor Westfield galleria. Väldigt många gånger större än kupolen! Hann inte se så mycket, men jag köpte lite tvål och sånt som behövs. En enorm solkräm också, eftersom man lär dränka sig i det om man är så blek som jag är haha
 
Nu till helgen har jag hela helgen ledig (ska annars jobba på lördagsförmiddagar) så då ska jag passa på att åka in till Sydney centrum igen och "äntligen" titta på operahuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0