HAPPY AUSTRALIA DAY



Tog en promenad till Bondi junction igår. Så skönt att vara ute i solen. Det är en perfekt promenad på ca 4 km fram och tillbaks. Man tänker inte på att det faktiskt ligger så nära. 
Där köpte jag mig några shorts, en till playsuit och en solhatt! Gick runt hela stora gallerian och letade efter en svart hyffsat stor solhatt och den hittade jag i den allra sista affären jag gick in i! Där hade dom sjukt snygga och billiga kläder så jag köpte på mig lite mer. Känns som jag anväder samma kläder varje dag för jag inte kunde ta med mig så mycket. Tyvärr känns det tråkigt att köpa kläder (eftersom man har ett ton hemma som man inte kunde ta med sig) plus att det är dyrt med kläder. Men man får köpa sånt som man inte riktigt har hemma. Plus att det är bra tidsfördivt att shoppa kläder hehe

Idag är det Australia day och det regnar här. Det händer saker i stan och på Bondi beach, men jag har egentligen ingen lust att dra ut i kalla regnet. Det är ungefär 22 grader nu, och det känns riktigt kallt då vi hade 38 igår. 
Jag jobbade förmiddag idag så då åkte jag och hela familjen till Centennial park. Där lekte vi och tittade på ankor, svanar, skölpaddor och fiskar. 
Så vi får väl se vad jag gör, kanske tittar på film och käkar godis bara. Det är ju skönt att bara ta det lugnt ibland också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0