valentines day

 
Idag eller egentligen igår var det valetines day. Dagen började bra med att det knackade på dörren här och där stod den en man med en stor blombukett till mig. Och den var från Viktor. En vacker bukett och en fin dikt fick jag. Världens lyckligaste tjej! Så kom ihåg att avstånd mellan personer inte spelar någon roll, bara man vill går det! Rosorna ska jag definitivt torka och hänga upp här!

Sedan under dagen åkte jag in till stan för lite shopping. Hittade lite smått och gott.
Alla hjärtans dag är jättestort här. Överallt sålde dom rosor och vissa gav ut dom gratis. Choklad fick man också av några och det fanns många små trubadurer som spelade kärlekslåtar.
Mot kvällen träffade jag Annie och vi drog lite spontant till baren vid operahuset. Den utomhus. Det var fantastiskt att se harbour bridge upplyst i mörker! Vi gick också till The Argyle, en klubb som inte ligger långt därifrån, men vi var så trötta så vi tog en drink och sedan tog vi varsin taxi hem.
Imorgon vi till Manly och kolla in lite surfing. Och på onsdag har vi eventuellt också planer. Så skönt att ha saker att se fram emot! 

Idag har jag varit i Australien i en månad, och jag måste bara säga att jag blir mer och mer kär i Sydney. Det är en fantastiskt vacker stad med allt man kan tänka sig! 

Kommentarer
Postat av: granma

You lucky little thing. We really like your sweetheart. Just remember, absence makes the heart grow fonder. Luv ya.

2015-02-18 @ 18:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0