monday

Hej och hå, jag lever! Har mest bara varit jobb om dagarna så har inte riktigt haft nåt intressant att skriva om.
Idag är det måndag, ny vecka och nya tag. Helgen var riktigt bra också. Åkte in till city på lärdagen och kollade på operahuset och shoppade ett par snygga klackar som jag suktat efter länge. Är ju vinter hemma så det var ingen idé att köpa dom där. Är dock osäker på storleken. Mina fötter har svällt en aning i värmen och att gå upp till 39 känns lite overkill när jag har 37/38 hemma. Tror jag håller mig till 38 så jag kan ha dom hemma sen haha
I söndags träffade jag en ny kompis, Annie, som också är här som aupair. Hon kommer från England och hon kom en vecka innan mig så vi är här under samma period. Vi köpte biljetter till Future music festival (som är redan 28e februari) och har lite annat planerat också som t.ex surf camp, superkul! Vi båda gillar att festa och vill göra så mycket som möjligt medan vi är här. Så gårdagen spenderades alltså med henne och jag tog med henne till Bondi beach eftersom hon inte varit där än. Vi solade, käkade supergod mat + tog en drink på Bucket list, och vandrade upp till ett fantastiskt utkiksställe och satte oss där (har bild på det i ett tidigare inlägg). Det är skönt på stranden men vi båda var ovana med värmen så det blåste skönare där uppe. 32 grader i skuggan blir rätt varmt på en strand! Men vi klagade inte ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0