BRIDGE CLIMB

Förra helgen gjorde jag det, äntligen!! Herregud vilken upplevelse! Jag "klättrade" upp till toppen av Harbour Bridge! 
 
Allt började med lite säkerhetsgrejer, man fick provklättra på en likadan stege inomhus som dom har utomhus och veta hur man gör med säkerhetskroken och allt sånt. Usch vad nervös jag var då. Har ju en sån fruktansvärd höjdskräck och jag tänkte bara på att jag skulle svimma när jag gjorde det där högt uppe i luften. Men det gick bra!! Klättrandet var i början och slutet och där emellan var det trappor som gällde. Fortfarande läskigt med höjden! Och vinden. Det blåste så fruktansvärt mycket, men tur var att alla våra grejer vi hade på oss var fastspända i dräkten vi bar. 
Vi fick hörlurar så vi kunde höra våran guide. Han berättade massa saker om historian bakom varför bron byggdes, vad den är gjord av, massa årtal hit och dit och andra små roliga historier. Det fick mig att tänka mindre på höjden haha
Är supernöjd iallafall, vädret kunde dock varit bättre men sånt får man bortse från!
 
Om ni, som mig, har höjdskräck och inte riktigt vill hoppa fallskärm osv så rekommenderar jag det här! Alldeles lagom adrenalinkick, 4 av 5 ostbågar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0